Ebury - What Borders?

“Met het online handelsplatform heb ik een goed overzicht over koersen en betalingen en ik kan er alles opzoeken. Ook het toevoegen van leveranciers is nu veel gemakkelijker.” Retailer op Amazon met 83 buitenlandse leveranciers Case study Amazon Retailer UITDAGINGEN De relatie is een Nederlandse retailer op Amazon met 83 toeleveranciers. Maandelijks bestellen ze voor 100.000 dollar en 20.000 euro, dus hebben koersfluctuaties veel invloed op hun bedrijfsresultaat. De organisatie had moeite met de hoge frequentie van de betalingen. Door de constante stroom van nieuwe leveranciers, leverde de coördinatie van internationale betalingen problemen op. Bovendien was er een gebrek aan inzicht in de inkomsten in euro via Amazon waardoor zich cashflow problemen voordeden. EBURY’S DIENSTEN Nu de inkomsten in buitenlandse valuta’s via Ebury gedaan worden, maken ze gebruik van scherpere koersen. Ook zijn er bij betalingen boven €5.000 geen transactiekosten, waardoor daar ook geld wordt bespaard. De belangrijkste reden om over te stappen op Ebury Online was echter de mogelijkheid om betalingen te groeperen en zo tijd te besparen. Met Ebury Online kan de organisatie nu meerdere betalingen naar meerdere partijen tegelijkertijd uitvoeren, waardoor het operationele team tijd bespaart. De transacties verlopen nu veel sneller en het proces is overzichtelijker. Nu ze via het online platform meerdere begunstigden tegelijkertijd toe kunnen voegen, kunnen de leveranciers beter worden beheerd. De relatie kan nu ook de betalingen van Amazon controleren via Ebury Online. Door de toegenomen transparantie is het beheer van zowel de inkomsten als de betalingen efficiënter en gemakkelijker geworden. CASE STUDY

RkJQdWJsaXNoZXIy MjY4ODc=